Stejně, jak křehce
působí sama režisérka Hana Strejčková, tak křehké je i její nové autorské pohybově-tanečně-vizuální
představení s názvem Mezi námi, které vzniklo
ke konci roku 2015 v produkci FysioART o. p. s.

Příběh pokračuje u babičky, která doplete šálu a kouzlem ji proměňuje do různých živočišných a rostlinných podob. To baví a poutá pozornost všech přítomných dětí. Babiččina loutka (Andrea Vykysalá) také ožívá a mezi dívkami vzniká přátelství. Dobrodružství, která dál spolu prožívají, s nimi přímo na jevišti pod jejich vedením sdílí i dětští diváci, dokud nebe plné hvězd definitivně nepohasne.
Obě dospělé interpretky působí nenuceně a mile. Taneční a pohybový slovník, který používají (pohybová spolupráce Věra Ondrašíková a Veronika Kaciánová), je zde velmi konkrétní, hravý, chvílemi se zdá být téměř rytmizovanou pantomimou. Její dávkování naprosto odpovídá tomu, abych i velmi malé děti dobře beze slov rozuměly a přitom jevištní pohyb nebyl popisný.
Scéna je vytvořena
z dětmi poskládaných a pomalovaných origamů vzniklých během úvodní výtvarné dílny, která dává dětem možnost podílet se skutečně na vizuální podobě představení.
Videoart je naanimován (Petr Lášek, Tomáš Strejček) z dětských kreseb. Kouzlem light designu (Pavel Kotlík) vzniká přímo před očima diváků opravdový svět vybudovaný z dětské fantazie.
Videoart je naanimován (Petr Lášek, Tomáš Strejček) z dětských kreseb. Kouzlem light designu (Pavel Kotlík) vzniká přímo před očima diváků opravdový svět vybudovaný z dětské fantazie.
Je potřeba také zmínit čarodějný tanec Reny Milgrom (babička), která svou přítomností a svým pohybovým
slovníkem činí zcela nečekaně toto představení výjimečným z běžné taneční
produkce. Její nenarativní tanec má hluboký obsah a energii, která dokáže
uklidnit i toho nejneposednějšího klučinu.
Po závěru se koná, u tohoto typu představení už tradičně, tanečně-pohybový workshop pro dětské diváky přímo na jevišti. Dospělý doprovod si zatím třeba může zajít na kávu, aby vstřebal tento příjemný výlet do krajiny dětských přání a snů.
Po závěru se koná, u tohoto typu představení už tradičně, tanečně-pohybový workshop pro dětské diváky přímo na jevišti. Dospělý doprovod si zatím třeba může zajít na kávu, aby vstřebal tento příjemný výlet do krajiny dětských přání a snů.

Zdá se, že tento titul by mohl být i velmi vhodnou alternativou k malým
divadélkům, která pravidelně objíždí se svým programem mateřské školky a 1. stupně
základních škol s často daleko vyšším vstupným pro děti a ne vždy dostatečnou
mírou vkusu. Návštěva skutečného divadla jako je Ponec, je pro děti daleko větší událostí a skutečným zážitkem.
Velkou devizou tohoto titulu je také původní autorská hudba polského
muzikanta Kuby Pauliše (klavír) a perkusionisty Hearna Gadbois, který hraje přímo
na jevišti živě. Mix obstarává DJ Buldog. Za zmínku stojí i autorství výtvarné
koncepce (Mariana Stránská, Robo Nižník,
Pavlína Šimáčková a Hana Strejčková).
Žádné komentáře:
Okomentovat